Translate

piątek, 30 stycznia 2015

5.

Ten rozdział dedykuję Jerzysi vel. Xerze :)
________________________________________

Kolejny raz budzę się w innym miejscu, ale tym razem wygląda ono dużo bardziej przyjaźnie. Siedzę na łące pełnej soczysto zielonej trawy oraz różnobarwnych kwiatów. Roi się tu od pszczół, ciekawych gatunków motyli i wielu innych owadów.
- Jak tu pięknie. - szepczę sama do siebie.
- Owszem. - nagle za moimi plecami pojawia się Denn.
- Gdzie jesteśmy? - pytam nadal rozglądając się po tej wspaniałej okolicy.
- To są Barwne Wzgórza. - dziewczyna zatacza ręką okrąg.
- Niezbyt wymyślna nazwa, ale bardzo pasuje do tego krajobrazu.
- Inaczej byłaby inna, nie sądzisz? - uśmiecha się Denn. - Jesteś głodna? - zadaje pytanie i zanim zdąrzę odpowiedzieć nalewa mi zupy do drewnianej miseczki.
- Dziękuję ci, chyba uratowałaś mi życie. - żartuję, ale w rzeczywistości nie mam ochoty jeść, muszę w końcu znaleźć czas na wnikliwe przemyślenie tego wszystkiego.
Powoli jem zupę, Denn przez cały czas jest cicho. Gdy miska jest pusta mój brzuch jest zdecydowanie pełny.
- Nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam coś równie dobrego. - oświadczam z uśmiechem.
- Miło mi. Wybacz, ale muszę iść rozejrzeć się po okolicy. - informuje mnie szybko dziewczyna i nim zdążę coś odpowiedzieć staje na nogi, po czym oddala się w kierunku lasu.
Dopiero po pewnym czasie zauważam brak Nica i jestem naprawdę ciekawa, gdzie może on się teraz znajdować. Możliwe, że to on czeka na Denn w lesie. Leżenie oraz rozmyślanie nawet w tak wspaniałym miejscu może się znudzić, wstaję, więc i udaję się w kierunku mi nieznanym. Niestety łąka rozlega się we wszystkich kierunkach, co oznacza, iż nie ma nic nowego do podziwiania. Jedynym wyjątkiem jest miejsce, do którego poszła Denn, a tam naturalnie nie mogę się udać.
W końcu z tej całej nudy siadam w wysokiej trawie i patykiem kreślę na ziemi niezbyt skomplikowane rysunki. Przez śpiew ptaków, szum traw, bzyczenie pszczół, cykanie świerszczy i ten cały magiczny krajobraz do moich ust napływają nuty, nie mogę się opanować i zaczynam je uwalniać.
Nie słyszałam mojego głosu już tak dawno, że sama dziwię się jego brzmieniu. Teraz chcę tańczyć, lecz jak miałabym wytłumaczyć Denn, czy Nicowi to, że skaczę po łące i próbuję śpiewać? Pomyślą, że jestem jakaś niezrównoważona.
Muszę się opanować usiąść spokojnie i czekać.
Poczekasz sobie.
Och, zamknij się już! Kim w ogóle jesteś i dlaczego słyszysz moje myśli? Jakim prawem przebywasz w mojej głowie?
Sam nie wiem. Pierwsze co pamiętam to... Ach nie, to twoje wspomnienie.
Zajmij się lepiej swoimi wspomnieniami, bo niedługo może ich zabraknąć.
Czy to była groźba? Jeśli tak to ciekawe jak miałabyś się mnie pozbyć? Rozwalić swoją głowę? A co do moich wspomnień - nie mam ich.
Zobaczysz, jakoś się ciebie pozbędę. Najwyżej skorzystam z pomocy specjalisty.
Kogo? Psychologa? To do jego gabinetu zapewne cię wyślą, gdy powiesz, że w twojej głowie mieszka jakiś głos.

Chcę coś odpowiedzieć, ale moją wewnętrzną konwersację przerywa pewna rzecz, a właściwie gest. Jakieś zwierzę puka noskiem o moje kolano.
Co to?
Jerzusia. Nie jeż. Pisze się przez "rz".
Jest śliczna.

Biorę do ręki malutkie stworzonko. Jeśli ktoś że względu na nazwę myli to zwierzątko z jeżem to jest w ogromnym błędzie, gdyż maluch ten przypomina bardziej kociaka. Tylko kilka jego cześci ciała jest różnych od kota.
Uszka są jeszcze bardziej spiczaste i skierowane ku dołowi, ma dość długie nogi, dzięki czemu jest zapewne szybki, jego oczy są nienaturalnie żółte, a z pyszczka wystają długie kiełki, które są dłuższe od pozostałych zębów.
Biorę jerzusię do ręki i wracam z nią do obozowiska. Bawię się z nią przez pewnien czas, aż nadchodzi Denn, a stworzonko kryje się za moimi plecami.
- Denn! Denn, kochana! Nie zgadniesz co, a właściwie kto się do mnie przybłąkał!
- Chyba rzeczywiście mi się nie uda. - dziewczyna wykazuje zero entuzjazmu.
- Spójrz. - mówię wyciągając przed siebie jerzusię. - Czyż nie jest rozkoszna? - zwierzątko patrzy na Denn swoimi wielkimi oczami z wyraźnym zaciekawieniem.
- O jejku... - zachwyciła się. - Jak ma na imię? - pyta drapiąc malucha po brzuszku.
- Jeszcze nie ma imienia.
- Czy mogę ci coś podpowiedzieć? - błyszczą jej się oczy, więc kiwam głową na zgodę.
- Co powiesz na Xerę? To imię należało do największej władczyni smoków.
- No jasne! Niech wyrośnie na tak wspaniałą jak jej imienniczka. - uśmiecham się.

________________________________________
Dziś spokojny rozdział, ale mam nadzieję, że przez to nie gorszy, bo już tamtym wiele do ideału brakuje.
Wszystkich instagramowców zapraszam: elvish_tigress

12 komentarzy:

  1. Błagam, jak mógłby być gorszy?! :P Poza tym, takie rozdziały też są potrzebne, przecież bohaterowie nie mogą dwadzieścia cztery na dobę mieć niesamowicie groźnych i niespodziewanych przygód! :D
    Aww, Jerzusia musi być przecudownym stworzonkiem ^-^ Chcę takie mieć! :3 Znów wymyśliłaś wspaniałą istotę, gratuluję! :D
    Gdzie Ci i co niby do ideału brakuje?! Bo ja jakoś tych braków nie zauważam :)
    Musisz wiedzieć, że jest po prostu genialnie, aż od samego prologu, a w dodatku jestem pewna, że tak zostanie do epilogu :) Jestem zakochana we wszystkich postaciach, które dotychczas pojawiły się w Twoim opowiadaniu ^-^
    Pisz dalej i to szybko! :3
    Weny i mnóstwa czasu życzę! :*
    PS.: Na arrowtales.blogspot.com nowy rozdział :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, zdawało mi się, że w porównaniu z innymi rozdziałami ten jest słaby, więc dziękuję za Twoją opinię C:

      Usuń
  2. Jest świetnie! Co Ty nam tu narzekasz na pomyłki, jak żadnych nie było? I jaki gorszy rozdział? Tak jak Green Arrow uważam, że takie też są potrzebne. ;)
    Już kocham tą Jerzusię. ^.* Normalnie miłość od pierwszego wejrzenia. :D Musi być śliczna i taka... kocia. =^.^=
    Naprawdę jest ciekawie i fajnie, także nie baw się nam tu w fałszywą skromność.
    Tak przy okazji, u mnie jest nowy rozdział - wpadłabyś?
    Pozdrawiam i życzę weny, jak i chęci na pisanie =3
    !Ala!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci kochana. Mam fioła na punkcie m.in. kotów, więc coś kociego musiało się pojawić.

      Usuń
  3. O tym, że jest świetnie nie muszę chyba pisać? Za to podzięuje za dedykację (ale czy tam gdzie jest ona wypisana nie powinna być Jerzysia? Jeśli tak ma być to przepraszam, tak tylko pytam :)). Miło mieć swoją "imienniczkę" - władczynię smoków i Jerzusię (którą od razu pokochałam :D).
    Życzę weny i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jejku! Bardzo Cię przepraszam, odruchowo tak napisałam... już poprawiam ;)

      Usuń
  4. Świetny :3 Jerzusia jest uroczym stworzeniem! Uwielbiam każde zwierzę, więc i takie od razu pokochałam ;)
    Co do tego, że rozdział jest krótki i spokojny... dla mnie w sam raz :) Przecież nawet smoki i królewna mogą mieć chwilę wytchnienia ;)
    PS. Rozdział jest pod każdym względem "poprawny" ortograficznie jednak w zdaniu "zadaje pytanie i zanim zdąrzę odpowiedzieć" jest błąd. "Zdąrzę" pisze się "zdążę" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo ;)
      Może mogłabym zwalić to na autokorektę, ale już sama nie pamiętam jak to było z tym fragmentem.

      Usuń
  5. Nareszcie udało mi się przeczytać ten rozdział i muszę powiedzieć... że... jak zwykle cudownie! Stworzenie wymyślone przez Ciebie też zapewne jest piękne :) Już sobie wyobrażam jak takie małe zwierzątko wciera się w ciebie i czujesz jego miękkie futerko. Ach... Rozdział jest taki zwykły, ale to dobrze przecież nie ciągle dzieje się coś niesamowitego ;) A poza tym w tym rozdziale niesamowita była Jerzusia :) Czekam na kolejny rozdział :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie piszesz! Cudowny jest ten rozdział. Kocham Jerzusię <3 Chciałabym mięc taką <33
    Masz ogromny talent! Nie mów o błędach bo nie widzę, żadnego. Rozdział nie jest słaby-jest genialny!!!

    http://miloscwczasachapokalipsy44.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę Ci dziękuję. Każdy komentarz ma dla mnie ogromne znaczenie.

      Usuń